Italian FG caravan - Page 10 - Fiberglass RV

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes

Old 01-09-2007, 04:00 PM   #127
Senior Member

robirob's Avatar

Trailer: Lander (401)
Registry
Quote:
Rob,

worry not about your translation. We are all using Babelfish, and reading back the italian I did for you, when converted BACK to english.. it is very funny.

We understand the bulk, and if a word or two are humourous, we enjoy anyway.
Dear Gina
I will be a great comedian on fiberglass whit my english... hehehe!!!!

Old 01-09-2007, 04:49 PM   #128
Senior Member

Trailer: Former Casita 17 ft owner
Roberto, I am sure others are interested, too.

What is your professione?

Is Miss Susy tua moglie?

Morgan

Old 01-09-2007, 05:08 PM   #129
Senior Member

robirob's Avatar

Registry
Quote:
Roberto, I am sure others are interested, too.

What is your professione?

Is Miss Susy tua moglie?

Morgan
Ciao Morgan,
io sono un grafico pubblicitario
e susy è un architetto.
Viviamo a Roma e siamo grandi appassionati di caravan.
Conosciamo bene le caravan europee e molto meno le caravan americane...hehehe !!!
Siamo molto appassionati di caravan e abbiamo creato un forum di sole caravan antiche, per condividere la nostra passione con altre persone che amano le caravan

Ciao Morgan...
beh... I'am graphic designer...
and My wife is an architect
we live to Rome and are large we get passionate you of caravan
We know caravan European and the many less caravan Americans... hehehe!!!
We are a lot gets passionate you of caravan and we have created epocaravan's forum for to share our passion with other persons who love the caravan
http://www.epocaravan.virtuale.org/
Old 01-09-2007, 05:23 PM   #130
Senior Member

Grazie, Roberto.

I am a retired electronics engineer (computers) and my wife is a retired radiological technician (medical). We live in Silver City, New Mexico (USA):

Silver City

We lived in Milano during the mid 1970s and I got to see most of your wonderful country. And I made many new friends while there. I returned three times during the late 1980s and could see great changes throughout the country.

Ciao
Old 01-09-2007, 06:14 PM   #131
Senior Member

Brian B-P's Avatar

Name: Brian
Trailer: Boler (B1700RGH) 1979
Alberta
Thank you very much, Rob. Your photos which show the connection of the Al-Ko stabilizer are very informative.
Grazie molto, Rob. Le vostre foto che mostrano il collegamento dello stabilizzatore di Al-Ko sono molto informative.

The Tunesi stabilizer is the style which I have seen (in photographs) before. It is very much like our North American "weight-distributing hitches".
Lo stabilizzatore di Tunesi è lo stile che ho visto prima (in fotografie). È molto come la nostra "peso-distribuzione occhione" nordamericana.

Your translations are very helpful. Thank you for including the Italian as well; it is an opportunity for me to learn some Italian!
Le vostre traduzioni sono molto utili. Grazie per includere l'italiano pure; è un'occasione affinchè me impari un certo italiano!
Brian B-P is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2007, 08:02 AM   #132
Senior Member

robirob's Avatar

Registry
Quote:
Grazie, Roberto.

I am a retired electronics engineer (computers) and my wife is a retired radiological technician (medical). We live in Silver City, New Mexico (USA):

Silver City

We lived in Milano during the mid 1970s and I got to see most of your wonderful country. And I made many new friends while there. I returned three times during the late 1980s and could see great changes throughout the country.

Ciao
Ciao Morgan,
tu hai vissuto in italia?
se tu decidi di tornare io organizzerò un raduno di caravan italiane per te.
L'italia è cambiata molto negli ultimi 20 anni, ci sono molte più automobili nelle strade... e molto più traffico... hehehe!!!

Hello Morgan,
you have lived in Italy?
if you decide to return I I will organize a rally of Italian's caravan for you.
Italy is changed a lot in last the 20 years, there are many more automobiles in the roads... and much more traffic... hehehe!!!

In italia forse c'è un problema di sovraffolamento... siamo troppi noi italiani e questo non è un bene per una nazione.
Io vivo a Roma e devo dire che è molto caotica... è caotica per me che sono italiano... posso immaginare che per uno straniero sarebbe terribile!

Perhaps in Italy there is a sovraffolamento problem... we are too many Italian we and this is not a good for one nation.
I live to Rome and must say that it is much chaotic one... is chaotic for me that are Italian... I can imagine that for one foreign would be terrible!

In Italia ci sono moltissime città storiche, sono tutte bellissime, e questa è sicuramente una risorsa. Però c'è ancora molta disorganizzazione.

In Italy there are very many historical cities, they are all beautifulst ones, and this is sure one resource. But there is still much disorganization.

In Italia non ci sono solo città, ci sono anche molti luoghi naturalistici che fanno apprezzare il nostro paese in tutta Europa.
Sicuramente ci mancano gli ampi spazi che avete voi.... e che a me piacerebbe molto visitare

In Italy there aren't only city, are also many naturalistic places that they make to appreciate our country in all Europe.
Sure the wide spaces lack us that you have and that to me he would very appeal to to visit

ciao
Rob

p.s.: Ho visto il link alla città di Silver. La città è meravigliosa come lo stato nel Nuovo Messico...
very compliments.
Deve fare molto caldo!!!
sembra il paese ideale per girare con la caravan!

post scriptum: I have seen the link to the Silver city. The city is wonderful as the state in New Mexico... very compliments.
It must make very warm!!!
it seems the ideal country in order to turn with the caravan!
Old 01-10-2007, 09:56 AM   #133
Senior Member

robirob's Avatar

Registry
Quote:
Thank you very much, Rob. Your photos which show the connection of the [b]Al-Ko stabilizer are very informative.
Grazie molto, Rob. Le vostre foto che mostrano il collegamento dello stabilizzatore di Al-Ko sono molto informative.

The [b]Tunesi stabilizer is the style which I have seen (in photographs) before. It is very much like our North American "weight-distributing hitches".
Lo stabilizzatore di Tunesi è lo stile che ho visto prima (in fotografie). È molto come la nostra "peso-distribuzione occhione" nordamericana.

Your [b]translations are very helpful. Thank you for including the Italian as well; it is an opportunity for me to learn some Italian!
Le vostre traduzioni sono molto utili. Grazie per includere l'italiano pure; è un'occasione affinchè me impari un certo italiano!

Grazie Brian tu sei molto gentile
Tahnk's Brian you are very kind

Questo stabilizzatore è molto efficace nelle alte velocità
This stabilizer is much effective one in the high speeds

Questi invece sono specchietti magnetici, il nostro amico ci ha detto che sono molto buoni e non hanno vibrazioni quando si viaggia
Anche io avevo pensato di acquistarli!
These instead are magnetic small mirrors, our friend has said to us that they are many bonds and they do not have vibrations when is travelled
Also I had thought to acquire them!
Attached Thumbnails
01.jpg   02.jpg  

Old 01-10-2007, 12:21 PM   #134
Senior Member

robirob's Avatar

Registry
Quote:
Grazie, Roberto.

Silver City

Ciao

Hello Morgan,
have you of the photographies of yours caravan to show to me?
...or the holiday's photographies?

Thank's

Rob
Old 01-10-2007, 01:39 PM   #135
Senior Member

Brian B-P's Avatar

Name: Brian
Trailer: Boler (B1700RGH) 1979
Alberta
Quote:
...These instead are magnetic small mirrors, our friend has said to us that they are many bonds and they do not have vibrations when is travelled
Also I had thought to acquire them!
I have never seen magnetically-mounted towing mirrors before. Perhaps they are used only in Europe. I am surprised that they hold well enough.
Non ho visto mai magnetico-montato rimorchiando gli specchi prima. Forse sono usati soltanto in Europa. Sono sorprendo che tengono abbastanza bene.

Many years ago, it was common to use large mirrors which were held on the door (or front fender) with straps.
Molti anni fa, era comune utilizzare i grandi specchi che sono stati tenuti sul portello con le cinghie.

Name:   door_mount.jpg
Views: 23
Size:  17.9 KB

Now, the more common solution is to attach the extra mirrors to the original mirror.
Ora, la soluzione più comune è fissare gli specchi supplementari allo specchio originale.

Click image for larger version

Name:	strap_on.jpg
Views:	12
Size:	30.2 KB
ID:	5979

For some models of trucks, there are mirrors available which extend when needed for towing, so no extra mirror is needed; unfortunately, they are not available for our smaller cars and vans.
Per alcuni modelli dei camion, là sono specchi disponibili che si estendono una volta avuti bisogno di per rimorchio, in modo da non c'è nessuno specchio supplementare necessario; purtroppo, non sono disponibili per i nostri più piccoli automobili e furgoni.

Name:	extending.jpg
Views:	11
Size:	49.3 KB
ID:	5980

Since the need to see is the same in North America and Europe, it is interesting that we do not use the same kind of mirrors.
Poiché la necessità di vedere è la stessa in nordamerica ed Europa, è interessante che non usiamo lo stesso genere di specchi.
Brian B-P is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2007, 02:30 PM   #136
Senior Member

robirob's Avatar

Registry
Quote:
I have never seen magnetically-mounted towing mirrors before. Perhaps they are used only in Europe. I am surprised that they hold well enough.
Non ho visto mai magnetico-montato rimorchiando gli specchi prima. Forse sono usati soltanto in Europa. Sono sorprendo che tengono abbastanza bene.

Many years ago, it was common to use large mirrors which were held on the door (or front fender) with straps.
Molti anni fa, era comune utilizzare i grandi specchi che sono stati tenuti sul portello con le cinghie.

Attachment 5978

Now, the more common solution is to attach the extra mirrors to the original mirror.
Ora, la soluzione più comune è fissare gli specchi supplementari allo specchio originale.

Attachment 5979

For some models of trucks, there are mirrors available which extend when needed for towing, so no extra mirror is needed; unfortunately, they are not available for our smaller
cars and vans.
Per alcuni modelli dei camion, là sono specchi disponibili che si estendono una volta avuti bisogno di per rimorchio, in modo da non c'è nessuno specchio supplementare necessario; purtroppo, non sono disponibili per i nostri più piccoli automobili e furgoni.

Attachment 5980

Since the need to see is the same in North America and Europe, it is interesting that we do not use the same kind of mirrors.
Poiché la necessità di vedere è la stessa in nordamerica ed Europa, è interessante che non usiamo lo stesso genere di specchi.
Thank' Brian, I uderstand.

In Italia ci sono molti tipi di specchi, magnetici oppure che si agganciano agli specchi dell'automaobile
In Italy there are many types of mirrors, magnetic or that they are coupled to the mirrors of the automobile

In questo link ci sono molti tipi diversi di specchi, però in europa ci sono molti altri
In this links there are many various types of mirrors, but in Europe others are many

http://www.gsplastics.it/specchi_ita.htm

http://www.multicar-iron.it/it/catalogo_li...9&IDCat2=50

Mi piaccione molto quelli che si estendono di cui tu hai parlato... sono geniali.
peccato che questi specchi non funzionino per le automobili
I like these that extend them selves, that you have spoken... they are genial.
sin that these mirrors do not work for the automobiles
Old 01-10-2007, 03:28 PM   #137
Senior Member

robirob's Avatar

Registry
Gli interni delle caravan europee ed italiane sono differenti tra di loro, spesso cambia il legno e anche gli intarsi
The inner ones of the caravan European and Italian are different between of they, often it changes to the wood and also inlays

questo è il legno di una Tabbert degli anni '70
this is the wood of one Tabbert of years ' 70

Name:	DSCF1250.jpg
Views:	32
Size:	40.4 KB
ID:	5981

Name:	DSCF1268.jpg
Views:	20
Size:	60.6 KB
ID:	5982

and this is the wood of one Lander of years ' 80
è molto piu liscio e senza intarsi... 10 anni si fanno sentire sul design
it is a lot piu smooth and without inlays... 10 years are made to feel on the design

Name:	DSCF1298.jpg
Views:	30
Size:	29.2 KB
ID:	5983

Name:	DSCF1303.jpg
Views:	19
Size:	52.2 KB
ID:	5984

and this is the wood of one Nardi of years ' 75
as it can be seen it is less modern than that one of the Lander even if is smooth
come si può vedere è meno moderno di quello della Lander anche se è liscio

Name:	DSCF1307.jpg
Size:	35.0 KB
ID:	5985

Name:	DSCF1307.jpg
Size:	35.0 KB
ID:	5985

this comparasion is for crowds passionate to you like me!
questa comparazione è per appassionati folli come me!

Rob
Attached Thumbnails
DSCF1310.jpg  
Old 01-10-2007, 03:41 PM   #138
Senior Member

CindyL's Avatar

Name: Cindy
Trailer: 1988 Bigfoot Silver Cloud
Illinois
Registry
Very pretty! The wood makes it seem cozy. Sometimes I wish our Burro could have a little wood inside (I posted a picture that I posted before.). Maybe in the future.

And thanks for posting the pictures. We certainly enjoy them!

CindyL
Attached Thumbnails
Cooking_area.jpg  
Old 01-10-2007, 07:43 PM   #139
Senior Member

Ciao Rob,

I lived in Milano for one year with my family. I was working for General Electric with Pignone Sud who was our European licensee for computers.

Ho vissuto in Milano per un anno con la mia famiglia. Stavo lavorando per General Electric con il Pignone Sud che era il nostro licenziatario europeo per i calcolatori.

I traveled frequently to Pignone Sud's Factory in Roma. I usually stayed in Frascati close to the factory.

Ho viaggiato frequentemente alla fabbrica del Pignone Sud a Roma. Ho rimasto solitamente in Frascati vicino alla fabbrica.

I did not drive in Roma, Milano was bad enough. I took the train to Roma (Termini) and took the train from Termini to Frascati.

Non ho guidato a Roma, Milano ero abbastanza difettoso. Ho preso il treno a Roma (termini) ed ho preso il treno dai termini a Frascati.

I think the problem with traffic in Italia is not so much population density but ancient cities. Here all our cities are new, yours are very old. Of course it is very sad when it is necessary to demolish ancient artifacts to build a road.

Penso che il problema con traffico in Italia non sia così tanto densità demografica ma città antiche. Qui tutte le nostre città sono nuove, il vostro sono molto vecchie. Naturalmente è molto triste quando è necessario da demolire i manufatti antichi per costruire una strada.

Silver City is in the piedmont, so it is not hot. It rarely exceeds 32ºC. When you and Susy come to the USA, come to New Mexico and see us.

La Silver City è nel piemonte, in modo da non fa caldo. Eccede raramente 32ºC. Quando voi e Susy venite negli S.U.A., venga nel Nuovo Messico e vedali.

The photgraph below is my Casita (behind the green truck) and Mike's Casita at Lake Pleasant in Arizona.

Il photgraph sotto è il mio Casita (dietro il camion verde) e Casita del Mike nel Lake Pleasant in Arizona.

Name:	camp.jpg
Views:	43
Size:	35.6 KB
ID:	5989

The same camp from afar.

The same camp from afar.

Name:	casitas_far_crop_2.jpg
Views:	27
Size:	19.4 KB
ID:	5990

The water is getting close.

L'acqua sta ottenendo vicina.

Name:	lazyM_close.jpg
Views:	36
Size:	28.1 KB
ID:	5991

Mike and Lori Sanders in the screen room.

Mike e Lori Sanders nella stanza dello schermo.

Name:	mike_lori_pavilion.jpg
Views:	23
Size:	29.1 KB
ID:	5992

My beautiful wife, Lee beside the Casita.

La mia moglie bella, Lee al lato del Casita.

Name:	DSCF0003_casita_lee_r.jpg
Views:	23
Size:	63.5 KB
ID:	5993
Old 01-11-2007, 09:09 AM   #140
Senior Member

robirob's Avatar

Registry
Grazie Morgan per la descrizione accurata che mi hai fatto del tuo paese... sono molto contento e felice.
Frascati non è molto lontana da casa mia... hehehe... Tu eri mio vicino di casa!!!
Morgan thanks for the accurate description that you have made me of your country...
I am very happy.
Frascati is not much far from house mine... hehehe... You were my neighbor of house!!!

Grazie per le bellissime fotografie, mi ha fatto molta invidia guardarle...
In Italia non è possibile fare campeggio libero purtroppo!
Thanks for the beautifulst photographies, it has made a lot me envies to watch them... In Italy it is not possible go free camping unfortunately!

Io sarei molto felice se tu potessi mostrarci altre fotografie delle tue vacanze.
Io ho messo alcune delle tue fotografie su questo link per poterle condividere con altri amici italiani
I would be much happy if you could show other photographies of your holidays.
I have put some of your photographies on this link for being able to share them with the other Italian's friends.

http://epocaravan.forumfree.net/?t=1354097...stpost#lastpost

grazie Morgan
thank's Morgan

Bye Mike and wife

rob

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules